Wednesday, November 11, 2009

cinta..entry muhasabah diri

syahdunya...
sejak beberapa lama internet aku kegelongan, tetiba saja malam ni ok plak
syukur alhamdullillah....

dalam aku menyelongkar ke blog2 sahabat, muslimin n muslimat
aku terdengar satu lagu yang bertajuk 'muhasabah cinta"
sungguh menyentuh kalbu bila telinga mendengar bait2 susuan liriknya
ka..aku ja yang tak dengar lagi lagu 2...(ketinggalan betul la)

jadi, aku terfikir...
cinta...
cinta sesama manusia adalah lumrah kehidupan yang allah janjikan
tapi make sure jangan ada yang melanggar batas2 syariatnya

tetapi dalam mengejar cinta manusia
jangan diabaikan cinta illahi yang tak pernah jemu mencurahkan cinta dan kasih sayang kepada hamba2nya..

3 comments:

Syahril said...

betapa pentingnya muhasabah diri...

tapi yakin laa... bila manusia dpt merasai walau secebis cinta kpd Allah... nescaya hilang laa keinginan utk menikmati cinta yg lain...

p/s:Allah sentiasa cintakan hamba-Nya cuma hamba-Nya saja sering abaikan cinta-Nya...

Farihah Ahmad said...

Insya ALLAH. Sama2 kita jaga dan muhasabah...

terokai seni said...

orang kata cinta cam taik kucing, dikambus dalam-dalam pon masih berbau juga... kuat tul rasa cinta tuu